האם תרגילים למוח יכולים לשפר את איכות החיים שלכם? התשובה היא כן!

איכות חיים טובה בגיל השלישי היא המפתח לאושר שלכם. איכות חיים קשורה לבריאות, שינה טובה, מצב נפשי תקין, תעסוקת פנאי ועוד.

בכל אחד ממרכיבים אלו, אנו נדרשים לבצע פעולות, לעמוד במשימות, ללמוד דברים חדשים וכמובן לתקשר עם אנשים אחרים.

כל אלה קשורים לקוגניציה שלנו, כלומר ליכולות הקשורות בזיכרון, ריכוז, קבלת החלטות, מילוי משימות, תכנון ועוד. לכן, במאמר זה נתמקד על הקשר בין תרגילים למוח הקשורים לזיכרון וקוגניציה לבין איכות החיים. וכן, מדוע ואיך כדאי ליישם פעילות של התרגילים למוח במטרה לשמור ולחזק את הזיכרון והקוגניציה וכתוצאה מכך לשמור גם על בריאות הגוף, הנפש ואיכות החיים.

בריאות גופנית ומוח עובד בעזרת תרגילים למוח

למי בגיל השלישי לא כואב פה ושם? מי לא נוטל כלל תרופות? כנראה שרק מעטים.

אם אתם חווים כאבים גופניים, נוטלים תרופות אולי ללחץ דם, סוכרת, בלוטת תריס וכדומה – אבל מסוגלים לבצע שגרת יום הכוללת יציאות מהבית, סידורים, קניות, מפגשים עם חברים, השתתפות בטיולים ובמפגשים חברתיים, הרי שמצב בריאותכם הגופני לא בהכרח משפיע אל איכות חייכם. כדי להצליח לקיים את שגרת היום יום בצורה תקינה וללא תסכול אתם זקוקים למוח עובד: להצליח להתרכז במה שאתם עושים או מתכננים, לזכור את מה שעליכם לעשות, לזכור את מה ששמעתם או ראיתם ואפילו לזכור את רשימת הדברים מהמכולת. כל אלה יכולים להיות חלק מתכנית הכוללתתרגילים למוח אותם ניתן לתרגל ולשפר בפועל.

מאמץ חשיבתי משפיע על השינה

כאשר השינה שלנו טובה ואנו מתעוררים בבוקר רעננים, אנו נצליח לתפקד הרבה יותר טוב ויכולות כמו זיכרון, הקשבה, למידה של דברים חדשים, יכולות הבנה וריכוז ישתפרו. מסתבר שיש קשר בין הפעלת הקוגניציה באמצעות תרגילים למוח לאיכות השינה וזה קשור לפעילות החשמלית במוחנו. ככל שמתבצעת יותר פעילות בגלי המוח ובעיקר במעברים בתדרים השונים, כך גם נצליח להביא את עצמנו למצב שינה והירדמות טובים יותר. מחקרים מצאו כי תרגילים למוח הכוללים הפעלה של גלי מוח בטווח תדרים הקשור למצבי ריכוז, מסייעים לבני הגיל השלישי להירדם ולישון טוב יותר. לכן, אמצו לכם הרגל,בצעו מידי ערב תרגילים למוח ורצוי בתכנת מחשב ייעודית ומומלצת. כך תבטיחו לעצמכם שנת לילה טובה יותר. אגב, גם תרגילי מוח כגון: פתרון תשבצים, חידונים וסודוקו יכול לעזור לכם להירדם טוב יותר!

בריאות נפשית

בגיל השלישי מצבנו הנפשי יכול להתערער מסיבות שונות, חלקן בגלל גנטיקה, שינויים בכימיה שבמוח, טריגרים של מצבים לא צפויים, כגון: אבדן, חולי של בן משפחה או מצבי מתח והתרגזויות על בסיס יומיומי.

בריאות נפשית לקויה מביאה אתה גם קשיים בזיכרון, בריכוז וירידה קוגניטיבית חדה.

באופן מפתיע נמצא, שאם עוסקים בתרגילים למוח אשר מאתגרים את המוח והחשיבה, הבריאות הנפשית (זו שאינה קשורה לתהליכים פיזיולוגיים) יציבה יותר.

פנאי וחברה

מחקרים רבים מצאו שזיכרון וקוגניציה טובים יותר הינם מנת חלקם של אנשים אשר פעילים חברתית.

אנשים בגיל השלישי אשר נפגשים עם חברים, מדברים ומשתתפים בחוגים חברתיים שונים, מטיילים יחד, משחקים קלפים יחד ואפילו רוקדים בחברותא – חווים יש ירידה קוגניטיבית ברמה פחותה ביותר. לכן, ממחר חשבו מה אתם יכולים לעשות כדי להיות פעילים יותר בין חברים ותיווכחו שגם יכולות הזיכרון והקוגניציה נעשים טובים יותר. 

לסיכום: כפי שראינו, ישנם יחסי גומלין בין יכולות קוגניטיביות למצבים פיזיולוגיים ומנטליים. חשוב וכדאי להשקיע ביכולות המוח וטוב לעשות את זה בסיוע תכנית אימון מוח מקצועית אשר בה ישתרגילים למוח ספציפית בתחום הזיכרון, קשב, ריכוז ומהירות תגובה – אלה מיומנויות אותן אנו רוצים לחזק.

תכנית AttenMind מיועדת בדיוק למטרה זו. רוצים לדעת איך זה עובד ומה זה דורש מכם?

חייג עכשיו!
סגירת תפריט