מחקרים הראו שכבר מגיל 45 אנשים מתחילים לסבול מבעיות זיכרון ספציפיות או בעיות קוגנטיביות כלליות ושכיחותן גבוהות יותר אצל גברים מאשר נשים.

הסיבות לבעיות הזיכרון שונות ומגוונות.

בעיית זיכרון משויכת לתפקודים מוטוריים, קוגנטיביים ורגשיים. הזיכרון מורכב משלושה תהליכים:  קליטה, אחסון ושחזור ובעיות זיכרון יכולות לנבוע או להיווצר בכל אחד מתהליכי הזיכרון: זיכרון לטווח קצר, זיכרון עבודה וזיכרון לטווח הארוך.

במוח ישנם מיליארדים של תאי עצב שאחראים למעשה על כל הפעולות היומיומיות שאנו עושים, לרבות הזיכרון והיכולת הקוגניטיבית. עם השנים חל תהליך ניווני של תאי העצב במוח וכתוצאה מכך חלה בין השאר פגיעה בזיכרון.

במחקרים שבוצעו בשנים האחרונות, הוכח כי בכדי לשמר את הזיכרון והיכולת הקוגטיבית יש ליצור גירויים שונים שמעלים את פעילות גלי המוח. גירוי מוחי כזה נעשה במצבים בהם אנו מאתגרים את המוח – למידה של דברים חדשים, פתרון של חידות, קריאת ספרים וכו׳.
למעשה, כשאנו מפסיקים לאמן את המוח, הוא מתנוון ויכולת הזיכרון בין השאר, נפגעת. ממש בדומה לשריר, שבמידה ולא נשתמש בו, הוא יהיה חלש עד שיתנוון.

אז איך נזהה בעיית זיכרון?

אם חזרתם על מנת לבדוק שכיביתם את הגז, אם ניסיתם להציג קולגה ושמו עמד לכם על קצה הלשון, אם ביליתם שעות בחיפוש אחר חפץ שזה עתה הנחתם, הרי שחוויתם בעיית זיכרון. תסמינים נוספים של ליקויים בזיכרון הם: בלבול או חוסר התמצאות בזמן, קושי בפתרון בעיות יומיומיות,הפחתה ביכולת הרטורית ,קשיים במציאת מילים בזמן שיחה ונטייה לשכוח דברים שקרו ביממה האחרונה.

קיימים מספר גורמים המשליכים על בעיית זיכרון כמו: חרדה, דיכאון, תורשה, מחלות נוירולוגיות, תרופות, חוסר גירוי של פעילויות במוח.

כאשר אנו שוכחים מידע מהטווח הקצר והמיידי לעתים תכופות הרי שאנו בהחלט צריכים להיות מודאגים בגלל קשיים וליקויים בזיכרון.הקשורות ונובעות מדבר נוסף והוא חוסר ריכוז. אנו שומעים את הנאמר על ידי מישהו אך למעשה מחשבותינו נודדות למקום אחר, ולכן אין אנו מסוגלים לאחסן את המידע ולכן גם לא נצליח לדעת עליו פרטים ולעשות בו שימוש.

ככל שנייחס יותר חשיבות לפרט מסוים, כך ההשפעה לזכור אותו תהיה גדולה יותר. פרטים רבים בחיי היומיום שלנו אנו לא מתאמצים לזכור, זו תכונה שקשה לשנות וכמובן שזה משליך על בעיות בזיכרון.

איך נטפל בבעיית זיכרון?

בגלל תהליכי המוח המורכבים לא ניתן לרפא באופן מוחלט בעיית בזיכרון אבל כן ניתן לשפר בצורה משמעותית את הזיכרון שלנו ולהפחית קשיים כלליים בזיכרון ללא קשר לגיל, הגורם הכי משמעותי למניעה ולהגנה על מוחנו והתפתחות בעיית בזיכרון ודמנציה הוא תרגול המוח. אימון ותרגול יגרמו לשיפור לכל אדם החווה בעיות בזיכרון פעילויות כמו: פעילויות גופניות ,תזונה נכונה, אימונים בעזרת תוכנות מחשב.

תוכנת AttenMind מבית AttenGo הינה תוכנה לשימור ושיפור הזיכרון והיא באה לענות על בעיות בזיכרון אותה חווים גילאי 50+. AttenMind כוללת שני מודולים של פעילויות: האחד שיפור קשב והריכוז  והשני מודול תרגילי זיכרון, למודול תרגילים לכל היבטי הזיכרון.

בפעילויות של AttenMind עובדים על הפרמטרים החשובים ביותר בתהליך הזכירה  והכוללים:

יכולת ריכוז גבוהן ,עיבוד מהיר באמצעות הזיכרון הפעיל (נקרא גם: זיכרון עבודה), איחסון לזיכרון טווח קצר, שליפה מהזיכרון – וכל זה תוך כדי שימת דגש על זמן תגובה (חשוב מאוד להשגת כישורים קוגנטיביים טובים).

המלצה לסיום: שיפור הזיכרון – בעזרת אימון קוגניטיבי ותרגילי זיכרון שנבנו למטרה זו. תוכנית אטנמיינד AttenMind היא דרך מצויינת, קלה ונוחה לטיפול בבעיית זיכרון מהמחשב בבית!

חייג עכשיו!
סגירת תפריט