הגיל השלישי ובעיות זיכרון הוא נושא מדובר וחשוב. לא רק הזיכרון אלא גם הריכוז, התפיסה, הקשב ועוד – נחלשים מאוד. רבים מבני הגיל השלישי חשים מפוחדים והם מדחיקים את קשיי הזיכרון שלהם. אבל יש גם כאלה שמודעים לקשיים ומחפשים את הדרכים להתמודדות.

למעשה שיפור הזיכרון הוא שם המשחק! רבים מחפשים את הדרך האולטימטיבית לשמור ולשפר את זכרונם, אז איך עושים זאת?

הגיל השלישי ובעיות זיכרון – מה נוטים לשכוח?

הזיכרון, זו יכולתו של האורגניזם לאחסן ולשלוף כשצריך מידע, באופן שקודם כל נאגר מידע מהסביבה דרך אחד או יותר מהחושים. המושג זיכרון מתייחס גם ליכולת אגירת המידע וגם לאופן אחסונו במוח. מן הסתם דברים שנראים לנו פחות חשובים, שגרתיים. ישנן מטלות שלפעמים צריך לזכור (רשימה של משימות לאותו יום למשל ורבים מבני הגיל השלישי לא זוכרים את כולה. סיסמאות, מספרי טלפון, שמות של אנשים ואפילו לעיתים שמות של בני המשפחה (נכדים) שפתאום נשכחים.

דוגמאות נוספות לשכחה אצל בני הגיל השלישי, למשל: היכן הנחתי את המפתחות או משקפיים. אגב, שכחה כזו היא בשל הסיבה, כי זו פעולה הנעשית באופן אוטומטי מבלי שניתן לה תשומת לב.

האם זה תהליך טבעי מצב שבו בני הגיל השלישי נוטים לשכוח? ובכן, בד”כ כלל כן, במיוחד אם מדובר בכישלונות או באנשים שהזיכרון בם פוגע בנו בגלל חוויה לא נעימה שהייתה לנו איתם. בזיכרון אנו משתמשים כל הזמן בכל רגע הוא מובן מאליו אנו מודעים לקיומו רק כאשר הוא מסרב להעלות לנו את המידע הנדרש לנו.

הגיל השלישי הינו גיל בו חייבים לעשות דברים למען שיפור הזיכרון. ישנם פעילויות וחידודי מוח שמאוד עוזרים לאתגר ולשמור על הזיכרון הקיים, מדובר בעצם על אימון המוח, מעין חדר כושר למוח שבעקרון זה חשוב מאוד לבני הגיל השלישי ובעיות זיכרון ואין לוותר עליו.

מחקרים רבים מצאו שרכישת השכלה ותרגול מוחי של אנשים מהגיל השלישי הם הגורם המשמעותי ביותר שמגן על המוח מפני התפתחות הפרעות זיכרון ודמנציה.

מהו האימון המוחי המומלץ לבני הגיל השלישי כדי לשפר את הזיכרון? ובכן, כל סוג של למידה הוא כבר גירוי מוחי חשוב. למשל: לקרוא, ללמוד שפה חדשה, לפתור תשבצים. יש גם פטנטים לתרגול המוח בפעולות פשוטות לדוגמה: אם אתה נוסע לעבודה או נוהג לנסוע בדרך מוכרת כל הזמן – החלף את הכיוון ומצא דרכים חדשות. או בצע פעולות ביד נגדית ליד הרגילה שבה משתמשים ביומיום, טכניקות אלו מיישמות מרכיב חשוב במוח הנקרא חידוש. ככל שנאתגר את המוח בגירויים חדשים ייווצרו קשרים חדשים בין הנוירונים במוח והדבר עשוי מאוד לשפר ולשמר את יכולות הזיכרון. אימון מוח מעולה לגיל השלישי ובעיות זיכרון! קראו על משחקי זיכרון למבוגרים

כמו כן אימון מוחי בעזרת מחשב לאנשי הגיל השלישי הרוצים לשפר את הזיכרון, ו/או למנוע נסיגה של הזיכרון עקב עליית הגיל למשל תוכנת אטנמיינד שהיא תוכנת מחשב נוירו-קוגניטיבית אשר מעלה פעילות בגלי מוח מסוג ביתא ומסייעת בראש ובראשונה לחזק את הבסיס הקוגניטיבי עליו יושב הזיכרון ולא רק, אלא גם קשב, ריכוז, יכולות קבלת החלטות, מהירות תגובה ועוד.

חייג עכשיו!
סגירת תפריט
דילוג לתוכן